Laukums.
Spēle notiek uz kvadrātveida laukuma. Tas sastāv no atsevišķiem lauciņiem. Uz katra atsevišķā lauciņa var atrasties viena bumbiņa. Bumbiņas mēdz būt vienā no septiņām krāsām.
Bumbiņu pievienošana.
Bumbiņas uz laukuma noliek dators, to krāsas un atrašanās vietas ir nejaušas. Nākošo bumbiņu atrašanās vietas un krāsas ir redzamas.
Gājieni.
Spēlētājs izdara gājienu, pārvietojot bumbiņu no viena lauciņa uz otru. Pārvietojums iespējams tikai tad, ja iespējams brīvs ceļš, kuru neaizšķērso citas bumbiņas. Ja spēlētājs noliek kādu bumbiņu tur, kur tūlīt būtu jāparādās jaunai bumbiņai, tad šī bumbiņa tiek pievienota citā vietā.
Bumbiņu aizvākšana.
No laukuma tiek aizvāktas visas bumbiņas, kas gājiena vai pievienošanas rezultātā atrodas uz taisnas līnijas, kuras garums pārsniedz 4. Līnijas var būt 4 virzienu (horizontāli, vertikāli, abi slīpie virzieni). Ja kāda bumbiņa trāpās divu šādu līniju krustpuntā, un abas pēc tam ir pabeigtas, tad tiek novāktas abas (sk. par punktu skaitīšanu).
Gājienu secība.
Spēli uzsāk dators, pievienojot bumbiņas. Pēc tam gājiens jāizdara spēlētājam. Ja spēlētājs ar savu gājienu neaizvāc bumbiņas, tad atkal iet dators, pretējā gadījumā spēlētājs atkal var izdarīt vienu gājienu. Utt.
Spēles beigas.
Spēle uzskatāma par beigušos tajā mirklī, kad spēlētājs vairs nevar izdarīt nevienu gājienu, pat ja gribētu.
Punkti.
Neatkarīgi no tā, kādā veidā bumbiņas tikušas novāktas, spēlētājs par tām iegūst punktus. Punkti tiek aprēķināti pēc šādas formulas:
1) ja G mazāks par 12: C * 4 + C * 2 ^ (G - 5)
2) ja G lielāks vai vienāds ar 12: C * 4 + C * 2 ^ 6 + (G - 11) * 1000
kur G - novākto bumbiņu skaits; C - krāsas cena (sarkans: 5; zils: 7; zaļš: 9; gaiši zils: 11; violets: 13; dzeltens: 15; brūns: 20). No formulas izriet, ka novākto bumbiņu skaitam pieaugot aritmētiskā progresijā, iegūstamie punkti palielinās ģeometriskā progresijā (tas attiecas uz G, kas nepārsniedz 11). Piemērs: novācot 5 brūnās, iegūst 100 punktus; novācot 10 brūnās, iegūstam jau 720 punktus. Jāpiebilst, ka gadījumos, kad tiek vienlaicīgi novāktas vairākas vienas krāsas līnijas, to garums tiek saskaitīts, un tikai tad pielietota šī formula (!).
Spēles mērķis.
Dabūt pēc iespējas vairāk punktu.
Punktu saglabāšana
1) Tiek saglabāti tikai reģistrētu lietotāju punkti.
2) Tiek saglabāti rezultāti tikai tām spēlēm, kuras turpinās ne ilgāk kā 24 stundas.
|