Lai sāktu spēli ir jāizvēlas vai pievienosieties kādai no pretinieku piedāvātajām vai sāksiet jaunu un gaidīsiet, kad pievienosies oponents. Jaunu spēli izveido nospiežot uz pogas "Jauna spēle". Spēļu logā (logā blakus Spēlētāju sarakstam) parādīsies uzraksts DAMBRETE : Niks - (Niks vietā būs jūsu spēlētāja vārds). Ja kāds no pārējiem spēlētājiem izvēlēsies sākt spēli ar jums, spēlētāja vārds parādīsies spēļu sarakstā pretī jūsējam. Lai pievienotos kādai no spēlēm, ar peles klikšķi jāizvēlas kāda no spēļu saraksta un jāspiež poga "Pievienoties".
Spēle rit uz kvadrātveida galdiņa, kas sadalīts 64 lauciņos, kas izkrāsoti pārmaiņus tumšākos un gaišākos lauciņos. Kauliņus pārvieto pa tumšajiem lauciņiem. Pielieto burtu un ciparu notāciju. Katra lauciņa nosaukums veidojas no attiecīgās horizontāles (burta) un vertikāles (cipara) apzīmējuma, kuru krustpunktā atrodas šis lauciņš.
Abu pretinieku rīcībā ir pa divpadsmit kauliņiem. Baltie ieņem pirmo trīs horizontāļu tumšos lauciņus, bet melnie attiecīgi sestajā, septītajā un astotajā horizontālē.
Kauliņa gājieni un sitieni.
Pirmo gājienu izdara spēlētājs ar baltajiem kauliņiem. Kauliņu krāsu nosaka pēc principa - spēlētājs, kas izveidojis spēli pirmo reizi spēlēs ar melnajiem, katrā nākamajā spēlētāji mainās pusēm. Kauliņu drīkst pārvietot pa diagonāli uz priekšu divos virzienos, bet tikai par vienu lauciņu. Ja gājiena virzienā uz tuvākā lauciņa atrodas pretinieka kauliņš vai dāma un aiz tā ir brīvs lauciņš, tad obligāti jāizdara sitiens – jāpārlec pretinieka figūrai, savs kauliņš jānoliek uz brīvā lauciņa un, pēc tam obligāti jānoņem nosistais kauliņš. Sitiens jāveic pat tad, ja tas nav izdevīgi. Ja pretinieka kauliņi novietoti ķēdē pārmaiņus ar tukšajiem lauciņiem, tad neatkarīgi no virziena, jāpārlec ķēdē novietotajiem kauliņiem un pēc tam jānoņem visi nosistie kauliņi. Ja kauliņš ar vienkāršu gājienu nokļuvis līdz pēdējai horizontālei, tad tas pārvēršas par dāmu un atdod gājiena tiesības pretiniekam, bet ja kauliņš pēdējo horizontāli sasniedz sitienā, tad sitiens jāturpina ar dāmas tiesībām. Sitienā divreiz pārlekt vienam un tam pašam kauliņam nedrīkst, bet šķērsot vienu un to pašu tukšo lauciņu atļauts vairākkārt.
Dāmas gājieni un sitieni.
Dāmu apzīmē ar kauliņu, kam iekšā atrodas simbols - "kronis". Dāma pa diagonāli var pārvietoties pa neierobežotu lauciņu skaitu uz jebkuru pusi. Pārlēkt savam kauliņam tā nedrīkst. Ja dāmas ceļā ir pretinieka kauliņš vai dāma un aiz tās vismaz viens tukšs lauciņš, tad jāizdara sitiens, novietojot dāmu uz jebkuru brīvu lauciņu sitiena virzienā, bet aiz pretinieka kauliņa vai dāmas. Tomēr, ja pēc viena kauliņa nosišanas no kāda nākamā brīvā lauciņa sitienu var turpināt, tad tas obligāti jādara.
Spēles mērķis.
Mērķis ir tradicionāls – jāpanāk situācija, kurā pretinieks nevarētu izdarīt nevienu noteikumiem atbilstošu gājienu. Tātad jāiznīcina vai jāiesprosto visi pretinieka kauliņi vai dāmas.
Ja pēc vienas izspēlētas partijas vēlaties turpināt spēli ar šo pašu pretinieku, spiediet pogu "Turpināt" un varēsiet spēlēt vēlreiz. Ja nevēlaties turpināt spēli ar šo pretinieku, spiediet pogu "Atslēgties".
|