Spēle HOKEJS
Spēle hokejs ir pielāgots datora variants spēlei ko sauc par gaisa hokeju (air hockey).
To iespējams spēlēt gan pret datoru, gan pret citiem cilvēkiem.
Lai spēlētu pret datoru
Spied pogu [Sākt], to nomainīs poga [Atslēgties], kas norādīs, ka esi režīmā spēlei pret datoru. Tagad spied peles kreiso taustiņu spēles laukumā un tavs interneta pārlūks piedāvās apstiprināt peles kursora pārtveršanu (šis paziņojums atšķiras no pārlūka uz pārlūku, bet parasti tas ir neliels dialogs pārlūka loga augšpusē - centrā vai pa kreisi, ar vienu pogu, kuru nospiežot tu apstiprini peles kursora pārtveršanu).
Kad apstiprināta peles kursora pārtveršana, tad vari sākt spēlēt - tas ir pavisam vienkārši, tu kustini bloku lai ar to triektu ripu pretinieka vārtos, vai aizsargātu savus vārtus. No peles kursora pārtveršanas režīma tu vari iziet nospiežot taustiņu [Esc] vai peles pogu, un ieslēgt to atkal tāpat kā no sākuma.
Kad spēle pret datoru beigusies, ja tu būsi uzvarējis, tad, lai spēlētu pret nākošo datora līmeni, tev atkal jāspiež poga [Sākt], taču ja būsi zaudējis, tad jāspiež poga [Atslēgties].
Lai spēlētu pret citiem cilvēkiem.
Spēli spēlē līdzīgi, kā pārējās galda spēles. Tu vispirms spied pogu [Jauna spēle] un gaidi kad tev pieslēgsies pretinieks. Vai arī ja redzi kādu tevi interesējošu atvērtu partiju, tad spied uz tās "Spēļu saraksts" ailē pēc kā spied [Pievienoties].
Kad esi saslēdzies ar pretinieku spēlē, tad jums abiem jānospiež poga "Sākt" lai apstiprinātu partijas sākumu. Pirmais servē tas, kurš izveidoja spēli. Kad partija sākusies, un ripa sāk pārvietoties, tad jāspiež kreisā peles poga spēles laukumā, tāpat kā pret datoru, un jāapstiprina pārlūka jautājums par peles kursora pārtveršanu.
Kad spēle beigusies, ja vēlas spēlēt pret to pašu pretinieku vēl vienu partiju, tad jāspiež poga [Turpināt] un jāgaida lai pretinieks izdarītu to pašu. Ja pretinieks jau ir nospiedis pogu [Turpināt], tad tev pogas [Turpināt] vietā rādīs pogu [Sākt].
Spēles beigas.
Spēle beidzas līdz ko kāds no spēlētājiem savāc 11 punktus. Taču tam ir izņēmums, - ja vienam spēlētajam ir 10 punkti, un otram 11, tad spēle turpinās kamēr viens no spēlētājiem savāc 2 punktu pārsvaru. Neizšķirti šajā spēles versijā nav iespējami.
Laika limits.
Ir noteikts 30 sekunžu laika limits, kura laikā ripa ir jāizsit no sava laukuma puses uz pretinieka laukuma pusi. Ja tas tiek pārkāpts, tad tiek ieskaitīti zaudēti vārti.
Spēle caur skārienjūtīgajiem ekrāniem un citiem mazāk sastopamiem pārlūkiem.
Spēli iespējams spēlēt caur planšetēm un mobilajiem telefoniem ar HTML5 interneta pārlūkošanas atbalstu un skārienjūtīgo ekrānu, kā arī uz dažiem citiem pārlūkiem, kas neatbalsta peles pārtveršanu.
Lai spēlētu uz skārienjūtīgā ekrāna, ir jāspiež spēles laukumā un ar velkošu kustību jāpārvieto spēles bloks. Līdzīgi iespējams spēlēt uz dažiem galda datora interneta pārlūkiem - piemēram Internet Explorer, - jāspiež peles kreisais taustiņš spēles laukumā un jāpārvieto spēles bloks to neatlaižot.
Reitingi un statistika
Pretinieka statistikai var ātri piekļūt nospiežot uz viņa lietotājvārda, kas redzams nedaudz pa labi virs spēles laukuma (pelēkajā ailē).
Spēlētāja reitings tiek rēķināts tāpat, kā spēlēs šahs un dambrete – t.i. sāk ar 200 punktiem, tālāk atkarībā no spēles rezultāta (zaudējums vai uzvara), punktus skaita klāt vai noņem – jo lielāks pretinieka reitings, jo vairāk punktus iegūst par uzvaru, un mazāk noņem par zaudējumu. Maksimālais punktu skaits ko var iegūt vai zaudēt vienā partijā ir 9.
Speciālas piezīmes
Spēlei iespējams ieslēgt skaņu – spiežot uz skaļruņa, kas atrodama zem spēles nosaukuma (Hokejs). Tā pieejama tikai tad, ja spēlē vai gaidi pretinieku.
Spēlei ir 9 datora pretinieki pieaugošā grūtības secībā. Uzvarēt iespējams visus pretiniekus, taču tas ir ārkārtīgi grūti (īpaši pēdējos), un praktiski neiespējami bez ilgiem treniņiem un pareizas pieejas atrašanas.
Zaļās (un citreiz citas) krāsas kvadrāti blakām spēlētāju vārdiem virs spēles laukuma norāda dotā spēlētāju savienojuma ātrumu dotajā brīdī. Sarkana krāsa liecina, ka ir problēmas ar savienojuma ātrdarbību, dažos gadījumos tas ir ugunsmūra (firewall) ierobežojumu dēļ, nevis paša interneta ātruma.
|